6 клас

 Урок: Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі (Скретч).

Мета: ознайомити учнів з правилами складання та виконання алгоритмів; формувати вміння складати алгоритми, вміння узагальнювати, міркувати; розвивати алгоритмічне та логічне мислення; сформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі.
Обладнання: комп’ютери, проектор, підручники, інструктивні картки, презентація.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Інструктаж з ТБ.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ви станете на кілька хвилин програмістами. Ми ознайомимось зі створенням нового проекту у середовищі Скретч, навчимося записувати алгоритми для виконавця.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Гра «Вибери запитання» (3 слайд презентації). Учні обирають номер і тоді відкривається запитання.
2.     Завдання «Вікно програми» . Учні підписують елементи вікна на картках.
ІVПервинне застосування нових знань (пробні вправи)
Детальне пояснення виконання алгоритмів у середовищі Скретч.
4-7 слайд.
Додаткове завдання:
Цікава вправа:  На березі річки стоять Вовк, Коза, Капуста, а біля берега пла­ває дід у човні. Склади програму, щоб показати  дідові в якому порядку можна перевезти всіх на другий берег. За один раз можна перевезти тільки одного «пасажира» і не можна залишати разом Вовка і Козу, Козу і Капусту.
VПідсумок уроку.

Д/З: §6, впр.2 ст.44  (підручник Морзе)

Завантажити 

Вправа "Види алгоритмів"

Урок: Практична робота «Складання алгоритмів опрацювання подій з використанням структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі».


Мета: встановити рівень оволодіння навиками роботи в навчальному середовищі Скретч; розвивати алгоритмічне і логічне мислення;
формувати вміння узагальнювати, мірку­вати; виховувати відповідальність, самостійність.

Тип уроку: перевірка та корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп'ютери, підручники, презентація, навчальне се­редовище виконання алгоритмів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

II. Перевірка домашнього завдання

III. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ви маєте можливість застосувати здобуті зна­ння для самостійного створення алгоритмів. Але для цього потрібно пригадати основні термі­ни й поняття.

IV. Відтворення та коригування опорних знань

Інтерактивна вправа «Допуск»словом «якщо»? підручник, ст.52

Учні по черзі відповідають на запитання, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змо­гли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Інші учні, щоб не залишати товаришів у біді, кидають їм «рятувальні кола», ставлять запитання, які вже звучали або власні. Рятувальна опера­ція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді.
Орієнтовний перелік запитань
· Що таке алгоритм?
· Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
· Які ви знаєте форми подання алгоритму?
· Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?
· Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?
· Що таке програма?
· Що таке середовище виконання алгоритму?
· Які бувають структури алгоритму?
· Що означає структура слідування?
· Чи може в структурі слідування якась команда починатися
· Який алгоритм називаємо лінійним?

V. Застосування набутих знань, практичних умінь і навичок.

Практична робота № 2 «Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів».

Інструктаж з БЖД.

Завдання 1: Парк

Склади проект за пропонованим сюжетом: у шкільному саду шестиклас­ники планують посадити дерева. Виконавець рухається вздовж лінії по­садки дерев і називає породи дерев, які потрібно висадити.

Завдання 2: Літера

В навчальному середовищі за допомогою графічного редактора створи нового виконавця, наприклад олівець. Склади для нього проект, в якому олівець повинен писати певну літеру, на вибір.

VІ. Підсумок уроку.

Оцінювання практичної роботи учнів.

Д/З: 1)Придумати і створити власний проект. На наступному уроці продемонструвати.
2) Підготуватися до підсумкового уроку.

                                          Завантажити



Немає коментарів:

Дописати коментар